Štítky

domov (26) HK (24) DIY (13) recy (12) styl? (12) fujtajblíci (8) šperky (8) eko (7) archeologie (6) fler (6) freš fleš (6) kultura (6) příroda (6) umění (6) dizajn (5) keramika (4) vaření (4) výstavy (4) škola (4) divadlo (3) knihy (2) Litomyšl (1) blogování (1) muzika (1) podzim (1) votočvohoz (1)

úterý 20. září 2011

Dýňová poblívka

Nenechte se zmást p otéto delikátesní polívce se neblije, jak by mohl napovídat můj rádoby vtipný nadpis, anóbrž po ni máte v bříšku jak v pokojíčku, jak by řekl můj dědeček. Vařila jsem ji s Kal- Elem, kerý to všechno vymyslel a pracně dýňu hýčkal už od semínka. Chtěla jsem nafotit postup a výsledek, ale při postupu jsem nestíhala, protože rodina chtěla jíst přesně v poledne a při výsledku vlastně taky ne... protože polívčička byla tak dobrá, že než jsem si uvědomila, že mám fotit, byly už prázdné talíře.
1. Trochu chaotické a improvizované krájení dýně v rožku kuchyně neboť mamička musila zrovinka balit balík z fleru, 2. Zdlábnutá a téměř zdlábnutá polívka


RECEPT! ( plný hrnec pro celou rodinu a ještě zbude na přidání)
1kg dýně ( +- normální hókkaidó)
olej
velká cibule
masox
smetana 12%
kari
sůl
pepř
(starý rohlík na osmažení, kys. smetana, špek -vše podle chuti)

Nakrájenou cíbu osmahneme v hrnci na oleji do zlatova. V této fázi je možné přidat i nakrájený špek, ono to pak hezčejc voní. Přilejeme 3 litry vody, hodíme nakrájenou dýni a až začne vařit, hodíme tam dvě kostky masoxu. Vaříme do změknutí (asi 20min.), odstavíme, necháme trochu zchladit a  tyčovým mixérem rozmixujeme. Poté dáme opět vařit, přidáme sladkou smetanu a dochutíme pepřem, kari ( nebo i muškát) a popřípadě ještě trochu dosolíme.
Polívka se může podávat se lžičkou kys. smetany a osmahnutou žemlou.

Základ receptu mám někde z internetu, tohle je moje a Kubajzova vylepšená verze pro masožrouty :-) 


Žádné komentáře:

Okomentovat